Futbolda temel teknik öğrenimi ve Çocuktaki Bağımsız Davranış Gelişiminin Önemi...
Çocuğa özgür davranmayı öğretmekten çok bağımsız davranabilmeyi öğretmek daha değerlidir.
Bağımsız olmayı ve bağımsız davranmayı beceremeyen özgürlük başıboşluk demektir.
Tek başına bir işin üstesinden gelme teşebbüsü, davranışı ve iradesi olan bağımsız davranış becerisi aynı zamanda özgür davranmak demektir.
Biz çocuklara ne isterseniz yapın, ne isterseniz oynayın diyerek (saldım çayıra mevlam kayıra) diyerek onları özgür kılarak, kendi başlarına bir yapabilecek duruma yeterliliğe ve beceriye ulaşmalarını sağlayamayız.
Ama onlara iş, etkinlik, görev, uygulama fırsatları ve imkanları vererek, nelerinasıl yapmaları konusunda kılavuzluk ve ip uçları sunarak ama işi kendilerinin yapmasını sağlayarak bağımsız kılabiliriz.
Bağımsız iş yapan her çocuk kendini daha özgür hisseder.
Özgürlük ise yaratıcılığı tetikler.
Lakin özgür olmak bağımsız olabilmeyi değil, bağımsız davranabilmek özgür davranabilmeyi yaratır.
Çocukları özgür olsunlar da yaratıcılıkları artsın diye başıboş bırakmak yerine, onlara kendi başlarına bir iş yapabilme, bir işin üstesinden gelebilme imkanı ve fırsatı sağlarsak, onların özgürleşmesine katkı sağlamış ve dolayısıyla da yaratıcılık özelliklerini uyarmış ve tetiklemiş oluruz.
Çocuğa özgür davranmayı öğretmekten çok bağımsız davranabilmeyi öğretmek daha değerlidir.
Bağımsız olmayı ve bağımsız davranmayı beceremeyen özgürlük başıboşluk demektir.
Tek başına bir işin üstesinden gelme teşebbüsü, davranışı ve iradesi olan bağımsız davranış becerisi aynı zamanda özgür davranmak demektir.
Biz çocuklara ne isterseniz yapın, ne isterseniz oynayın diyerek (saldım çayıra mevlam kayıra) diyerek onları özgür kılarak, kendi başlarına bir yapabilecek duruma yeterliliğe ve beceriye ulaşmalarını sağlayamayız.
Ama onlara iş, etkinlik, görev, uygulama fırsatları ve imkanları vererek, nelerinasıl yapmaları konusunda kılavuzluk ve ip uçları sunarak ama işi kendilerinin yapmasını sağlayarak bağımsız kılabiliriz.
Bağımsız iş yapan her çocuk kendini daha özgür hisseder.
Özgürlük ise yaratıcılığı tetikler.
Lakin özgür olmak bağımsız olabilmeyi değil, bağımsız davranabilmek özgür davranabilmeyi yaratır.
Çocukları özgür olsunlar da yaratıcılıkları artsın diye başıboş bırakmak yerine, onlara kendi başlarına bir iş yapabilme, bir işin üstesinden gelebilme imkanı ve fırsatı sağlarsak, onların özgürleşmesine katkı sağlamış ve dolayısıyla da yaratıcılık özelliklerini uyarmış ve tetiklemiş oluruz.
Yorumlar
Yorum Gönder