Ana içeriğe atla

Antrenörlükte Geribildirim...

Antrenörlükte Sporculara Geribildirim Nasıl Olmalı?

 Gerçek anlamda başarılı bir iletişim sürecinin oluşması ve bunun sportif performansa yansıması için, antrenör ve sporcu her iki tarafın da iletişim sürecine dahil olması gereklidir. Bu süreçte etkili bir geribildirim olmadığı zaman süreç tek yönlü bilgi akışına dönüştüğü için sağlıklı bir iletişim oluşmaz. Geribildirim, alıcı ve gönderici (antrenör-sporcu) arasındaki geriye bilgi akışıdır. Ancak burada daha çok antrenörden sporcuya doğru bir geribildirim üzerinde duracağız.

Genel olarak etkili geribildirim;
*Kendine özgü, kesin, açık ve nettir.
*Genele yönelik değildir.
*Bireyleri veya bireylerin niyetlerini değil belirli bir davranışı temel alır,
*Uygun zamanda yapılır,
*Bireyleri eleştirmek yerine, onlara yardımcı olmayı amaçlar.

Geribildirimin temel amacı, sporculara onlardan beklenen davranışları, başarı grafiklerini açıklamak ve ulaşmaları beklenen noktaya ne kadar yakın veya uzak olduklarını göstermektir. Etkili geribildirim, hangi işin nasıl yapıldığıyla ilgili olmalıdır. Bu tip geribildirim, her zaman için betimseldir ve kişiye değil, performansa ve davranışa yöneliktir. Etkili geribildirim elde edilen sonuçların, tüm bilgilerin ve gözlemlerin paylaşılmasını öngörür. Sporcuları yüksek performanslarını ödüllendirmek, sporcular açısından çok büyük bir motivasyon faktörüdür. Bunun temel nedeni de ödüllendirmenin, ödüle layık olan sporcuyu ve diğerlerini daha çok takdir edilecek ve saygı duyulmalarını sağlayacak davranışlarda bulunmaya teşvik etmesidir. Ayrıca sporcuların sorumluluklarını daha fazla sahiplenmelerini de sağlayacaktır. Sporcular bu şekilde takıma faydaları dokunduğunu hissedeceklerdir. Geribildirim olumlu olduğunda ve herkesin önünde açıklanırsa, başarılı olan sporcu için daha büyük bir motivasyon faktörü haline gelir; çünkü herkesin önünde antrenörden alınacak bir teşekkür mesajı, sadece bir teşekkür olarak kalmaz, o kişinin diğer sporcular önünde onore edilmesi anlamına da gelir.

Antrenörlükte Etkili Geribildirim Verme
Antrenörlerin etkili geribildirimleri sporcuların yaptıkları hataları hızlıca düzeltmelerini sağlar. Sporcular, gerçekleştirdikleri bir sportif beceri ya da denemeden sonra “Nasıl yaptım? veya “Ne derece becerebildim? diye kendi kendilerine sorarlar. Burada, sadece doğru zamanda sporculara gerekli bilgiyi sağlamak onların öğrenmesini ve ilerlemesini hızlandırabilir.


Yazar: Dr. Zeki Pehlivan - Yazının Tarihi: 31 Mart 2015

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FUTBOLDA TEMEL TEKNİKLER - 1

Futbolda teknikler iki başlık altında incelenebilir: A-Topsuz Yapılan Teknikler B-Topla beraber yapılan Teknikler TOPLA YAPILAN TEKNİKLER Topa vuruş Teknikleri Top Kontrol Teknikleri Dripling Teknikleri Aldatma Teknikleri Markaj Teknikleri Taç Atış Teknikleri Kaleci Teknikleri TOPSUZ YAPILAN TEKNİKLER Koşma Sıçrama Vücutla Sıkıştırma Yön Değiştirme            A- Topsuz Olarak Yapılan Teknikler:             Koşma:          Futbol oyununda koşma diğer yapılan hareketler içinde en önemlisidir. Oyuncu topla ya da topsuz olarak koşabilir. Eğer topla beraber mesafe katediyorsa buna dripling adı verilir. Topsuz olarak katedilen bir mesafe varsa adı topsuz koşudur. Oyuncuların koşarken ayaklarının yere sağlam basması gerektiği sözü futbol çevresinde sıkça söylenen bir sözdür. Futbolcular oyun alanında vücut ağırlıklarını her iki ayağ...

6-7-8 Yaş Futbola Özgü Temel Hareket Eğitimi

  TEMEL FUTBOL HAREKET EĞİTİMİ 1. Amaç 2. Kapsam 3. Anahtar Faktörler 4. Bölümler 5. Antrenman Planlaması 6. Yaş Gelişim Özellikleri 7. Hareket Eğitiminde Beceri Temaları 1.  AMAÇ:   Futbol eğitim çalışmalar öncesi temel hareket temaları baz alınarak tasarlanan bu eğitim, çocukların  kazanacağı faydaları başarılı bir şekilde futbola aktarmaları amaçlanmaktadır. 2. KAPSAM:   6-7-8 Yaş gurubunu kapsamaktadır. 3. ANAHTAR FAKTÖRLER:   Çalışmalar 7 ana faktör üzerinde yapılmaktadır. İçerisinde coşku barındıran, çocukların ilgisini çekebilecek düzeyde çalışmalar, Canlandırması kolay egzersizler, Çalışma öncesi ön bilgi ve çalışma sonrası geri bildirim alınması, ''Eğlenmeden Öğrenilmez'' felsefesine göre yaratıcılığın ön planda tutlması, Basit ve anlaşılır olma, Her çalışmanın farklı şekilde kurgulanması, Bulması ve Kullanılması kolay eğitim materyallerinin kullanılması.   4. BÖLÜMLER:      Temel hareket eğitim...

FABRİKAFUTBOL (U12) YILLIK ANTRENMAN PLANI VE ANTRENMAN PRENSİPLERİ