Ana içeriğe atla

FUTBOLDA ZİHİNSEL ANTRENMANIN ÖNEMİ


     
       
                               
Futbolda, Kondisyon-Teknik-Taktik çalışmalarının Psikoloji ile sentezlenerek ortaya çıkması;   

                     
         Orta sahada ayağında top bulunan bir futbolcu...

         - Futbolcu hareket etmek zorundadır. Topu ya sürecektir ya da pas olarak takım arkadaşına iletecektir. Bunun için futbolcu karar vermek zorundadır. Bu aşamada futbolcunun çeşitli psikolojik etkinlikleri çoktan başlamıştır. Önce bazı bilgilere gereksinimi vardır. Bilgileri toplayacak, çeşitli zihinsel etkinlikleri, duygusal etkinliklerin yardımı ve katkısı ile gerçekleştirip bir karar verecek ve sonraki aşamada tepkisel (Psikomotor) psikolojik etkinliğe geçerek topu ya pas atacak ya da sürecektir. Futbolcunun o andaki bilgisel psikolojik etkinlikleri şu şekilde sıralanabilir:

         * Kendi pozisyonu,
         * Takım arkadaşlarının ve karşı takım oyuncularının pozisyonu,
         * Saha zemin durumu; çim, kum, çamur, toprak, kaygan v.b.,
         * Takımın genel oyun düzeni ve antrenörün o maç için verdiği taktik,
         * Maçın önemi ve o anki skor,
         * Hava ve iklim durumu,
         * Kendi kişiliği ve heyecanları,
         * Kondisyonu,
         * Seyircilerin ve taraftarların tutum ve tezahüratı.

         - Futbolcu, bütün bu bilgileri bir anda toplayıp, yorumlayıp bir karar vermek zorundadır. Verilen kararın ve verilen kararın uygulanmasının zamanlamasının doğru olması gerekmektedir. ayrıca bu kararın verilmesi ve uygulanmasında yukarıdaki bilgisel psikolojik faktörlere ek olarak duygusal psikolojik faktörler de etkili olurlar. Bunlar şu şekilde sıralanabilir;

         * Futbolcunun Kişilik Özellikleri:
         
           Bencillik, kıskançlık, takım içinde diğer arkadaşları ile olan duygusal ilişkiler.

         * Takımın Bir Grup Olarak Özellikleri:

           Karşılıklı duygusal ilişkiler, takım arkadaşlarının futbol becerilerine olan güven duygusu, birbirlerinin başarılarına karşı tutum. ( Kıskançlık, takdir v.b.)

          Bahse konu futbolcunun, teknik kapasitesinin veriği kararı uygulayabilecek düzeyde olması...

          Görüldüğü gibi bir futbolcunun yağında duran topa bir tekme atması ya da sürmesi gibi son derece basit bir harekete karar vermek için bir çok bilgi ve son derece karmaşık bir psikolojik süreçler dizisini içermektedir. Bu kapasitenin etkin kullanımı ve zihinsel antrenmanlar ile genç yaşlarda geliştirilmesi çok önemli bir unsurdur. 

       


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FUTBOLDA TEMEL TEKNİKLER - 1

Futbolda teknikler iki başlık altında incelenebilir: A-Topsuz Yapılan Teknikler B-Topla beraber yapılan Teknikler TOPLA YAPILAN TEKNİKLER Topa vuruş Teknikleri Top Kontrol Teknikleri Dripling Teknikleri Aldatma Teknikleri Markaj Teknikleri Taç Atış Teknikleri Kaleci Teknikleri TOPSUZ YAPILAN TEKNİKLER Koşma Sıçrama Vücutla Sıkıştırma Yön Değiştirme            A- Topsuz Olarak Yapılan Teknikler:             Koşma:          Futbol oyununda koşma diğer yapılan hareketler içinde en önemlisidir. Oyuncu topla ya da topsuz olarak koşabilir. Eğer topla beraber mesafe katediyorsa buna dripling adı verilir. Topsuz olarak katedilen bir mesafe varsa adı topsuz koşudur. Oyuncuların koşarken ayaklarının yere sağlam basması gerektiği sözü futbol çevresinde sıkça söylenen bir sözdür. Futbolcular oyun alanında vücut ağırlıklarını her iki ayağ...

6-7-8 Yaş Futbola Özgü Temel Hareket Eğitimi

  TEMEL FUTBOL HAREKET EĞİTİMİ 1. Amaç 2. Kapsam 3. Anahtar Faktörler 4. Bölümler 5. Antrenman Planlaması 6. Yaş Gelişim Özellikleri 7. Hareket Eğitiminde Beceri Temaları 1.  AMAÇ:   Futbol eğitim çalışmalar öncesi temel hareket temaları baz alınarak tasarlanan bu eğitim, çocukların  kazanacağı faydaları başarılı bir şekilde futbola aktarmaları amaçlanmaktadır. 2. KAPSAM:   6-7-8 Yaş gurubunu kapsamaktadır. 3. ANAHTAR FAKTÖRLER:   Çalışmalar 7 ana faktör üzerinde yapılmaktadır. İçerisinde coşku barındıran, çocukların ilgisini çekebilecek düzeyde çalışmalar, Canlandırması kolay egzersizler, Çalışma öncesi ön bilgi ve çalışma sonrası geri bildirim alınması, ''Eğlenmeden Öğrenilmez'' felsefesine göre yaratıcılığın ön planda tutlması, Basit ve anlaşılır olma, Her çalışmanın farklı şekilde kurgulanması, Bulması ve Kullanılması kolay eğitim materyallerinin kullanılması.   4. BÖLÜMLER:      Temel hareket eğitim...

FABRİKAFUTBOL (U12) YILLIK ANTRENMAN PLANI VE ANTRENMAN PRENSİPLERİ