Yaşamak demek hareket içerisinde olmak demektir...
Sağlıklı ve ve uyumlu bir gelişmenin ön şartı çocuğun vücudu ve hareketleri konusunda bilinçlendirilmesidir.
Motor hareketlerinin öğrenilmesi ve bu konuda çocuğun küçük yaşta bilgilendirilmesi onun hareket kabiliyetlerini geliştirmede etkili olacaktır.Çocuklar genelde hareket etmekten zevk alırlar.Hareket sayesinde dünyayı keşfederler, kendilerini ve başkalarını tanımayı öğrenirler.Ancak günümüzde çocukların hareket kabiliyetlerini geliştirebilecekleri alanlar gün geçtikçe sınırlanmaktadır.Hareket eğitimi veren spor okulları çocuklar için güven içerisinde hareket edebilecekleri ortamlardan biridir.
Hareket,vücudun bir bölümündeki gözle görülür değişim pozisyonu, vücudun konum değiştirmesidir.Başka bir değişle hareket,bir kişiye ya da belirli bir noktaya göre yer değiştirmek olarak tanımlanabilir. Bir çocuk herhangi bir yere hareket etmek istediğinde,çocuğun hareketi başarması için birçok yol vardır.Burada önemli olan çocuğa doğru davranışı göstermek değil,onun farklı hareket yollarını algılamasını sağlamaktır.
Hareket Eğitimi; Uygulama,oyun ve spor kullanımlarını ve bunların anlamlarını araştırmaya, bunların birbirlerine veya gruplara olan etkilerini anlamaya çalışan akademik bir disiplindir.Çocuğun paylaşmayı, duygularını ifade etmeyi, kişisel amaçlar belirlemeyi ve özgürce hareket etmeyi öğrenmesi için fırsatlar yaratır.Başka bir değişle, günlük yaşama değer veren ve yaşamla bütünleşen fiziksel etkinliğe odaklanan aktif bir yaşamı anlatır.
Hareket eğitimi, hareketin keşfedilmesi ve üretilmesi olarak tanımlanır.Etkili ve elverişli hareket etmek için bilişsel becerilerin gelişmesine yönelik oyunlar öğrenmede önemli bir yere sahiptir.Hareket eğitiminin bilinçli bir şekilde uygulanması motor becerilerin öğrenilmesine yardımcı olur.Bu bilgiler ışığında çocuklar etkili ve farklı çevresel durumlarda nasıl hareket edebileceklerini ve tepkilerini nasıl kullanabileceklerini öğrenirler.Çeşitli hareket etkinliklerini içeren iyi bir hareket eğitimi programı,çocukların tüm gelişiminde hayati bir önem taşır.Bu yaşlarda oyun şeklinde basit koşular ve atlayışlar yapan çocuk, bunu yavaş yavaş bir plan dahilinde geliştirerek, aynı yaşlardaki daha önce hiç hareket eğitimi almamış bir çocuktan daha ileri seviyede olacaktır.Böylece çocuk, bir şeyi algılarken kendi ihtiyaçlarınında farkına varacaktır. Algısal yetenekler öğrenilebilen yeteneklerdir. Hareket etmek için algılamak, algılamak için de hareket etmek ve yer değiştirmek gerekir. Algısal bilgilerle harekete ilişkin bilgilerin uyumu çocukta uzaysal algının gelişimi için gereklidir. Bu nedenle, hareket eğitimi içerisinde verilecek etkinlik çeşitliliği, çocuğun bilişsel becerilerinin gelişimi üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Hareket etmeyi ögrenebilmek için serbestçe hareket etmek ve önce kendi alanını, sonra diğer hareket alanını tanımak zorundadır. Hareket alanını etkili olarak kullanabilen çocuk, tüm yönlerde ve düzeylerde (yüksek-orta-düşük) lokomotor, non-lokomotor, manipülatif ve dende gibi hareket çeşitlerinin geliştirilmesine yönelik olarak hazırlanan programlar çocukların hareketlerini ve hareket verimliliğini arttıracaktır.
İlker KARABACAK
Çocuk Futbol Antrenörü
Sağlıklı ve ve uyumlu bir gelişmenin ön şartı çocuğun vücudu ve hareketleri konusunda bilinçlendirilmesidir.
Motor hareketlerinin öğrenilmesi ve bu konuda çocuğun küçük yaşta bilgilendirilmesi onun hareket kabiliyetlerini geliştirmede etkili olacaktır.Çocuklar genelde hareket etmekten zevk alırlar.Hareket sayesinde dünyayı keşfederler, kendilerini ve başkalarını tanımayı öğrenirler.Ancak günümüzde çocukların hareket kabiliyetlerini geliştirebilecekleri alanlar gün geçtikçe sınırlanmaktadır.Hareket eğitimi veren spor okulları çocuklar için güven içerisinde hareket edebilecekleri ortamlardan biridir.
Hareket,vücudun bir bölümündeki gözle görülür değişim pozisyonu, vücudun konum değiştirmesidir.Başka bir değişle hareket,bir kişiye ya da belirli bir noktaya göre yer değiştirmek olarak tanımlanabilir. Bir çocuk herhangi bir yere hareket etmek istediğinde,çocuğun hareketi başarması için birçok yol vardır.Burada önemli olan çocuğa doğru davranışı göstermek değil,onun farklı hareket yollarını algılamasını sağlamaktır.
Hareket Eğitimi; Uygulama,oyun ve spor kullanımlarını ve bunların anlamlarını araştırmaya, bunların birbirlerine veya gruplara olan etkilerini anlamaya çalışan akademik bir disiplindir.Çocuğun paylaşmayı, duygularını ifade etmeyi, kişisel amaçlar belirlemeyi ve özgürce hareket etmeyi öğrenmesi için fırsatlar yaratır.Başka bir değişle, günlük yaşama değer veren ve yaşamla bütünleşen fiziksel etkinliğe odaklanan aktif bir yaşamı anlatır.
Hareket eğitimi, hareketin keşfedilmesi ve üretilmesi olarak tanımlanır.Etkili ve elverişli hareket etmek için bilişsel becerilerin gelişmesine yönelik oyunlar öğrenmede önemli bir yere sahiptir.Hareket eğitiminin bilinçli bir şekilde uygulanması motor becerilerin öğrenilmesine yardımcı olur.Bu bilgiler ışığında çocuklar etkili ve farklı çevresel durumlarda nasıl hareket edebileceklerini ve tepkilerini nasıl kullanabileceklerini öğrenirler.Çeşitli hareket etkinliklerini içeren iyi bir hareket eğitimi programı,çocukların tüm gelişiminde hayati bir önem taşır.Bu yaşlarda oyun şeklinde basit koşular ve atlayışlar yapan çocuk, bunu yavaş yavaş bir plan dahilinde geliştirerek, aynı yaşlardaki daha önce hiç hareket eğitimi almamış bir çocuktan daha ileri seviyede olacaktır.Böylece çocuk, bir şeyi algılarken kendi ihtiyaçlarınında farkına varacaktır. Algısal yetenekler öğrenilebilen yeteneklerdir. Hareket etmek için algılamak, algılamak için de hareket etmek ve yer değiştirmek gerekir. Algısal bilgilerle harekete ilişkin bilgilerin uyumu çocukta uzaysal algının gelişimi için gereklidir. Bu nedenle, hareket eğitimi içerisinde verilecek etkinlik çeşitliliği, çocuğun bilişsel becerilerinin gelişimi üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Hareket etmeyi ögrenebilmek için serbestçe hareket etmek ve önce kendi alanını, sonra diğer hareket alanını tanımak zorundadır. Hareket alanını etkili olarak kullanabilen çocuk, tüm yönlerde ve düzeylerde (yüksek-orta-düşük) lokomotor, non-lokomotor, manipülatif ve dende gibi hareket çeşitlerinin geliştirilmesine yönelik olarak hazırlanan programlar çocukların hareketlerini ve hareket verimliliğini arttıracaktır.
İlker KARABACAK
Çocuk Futbol Antrenörü
Yorumlar
Yorum Gönder