Ana içeriğe atla

Çocuklarda Hareket ve Hareket Eğitimi

Yaşamak demek hareket içerisinde olmak demektir...
Sağlıklı ve ve uyumlu bir gelişmenin ön şartı çocuğun vücudu ve hareketleri konusunda bilinçlendirilmesidir.
Motor hareketlerinin öğrenilmesi ve bu konuda çocuğun küçük yaşta bilgilendirilmesi onun hareket kabiliyetlerini geliştirmede etkili olacaktır.Çocuklar genelde hareket etmekten zevk alırlar.Hareket sayesinde dünyayı keşfederler, kendilerini ve başkalarını tanımayı öğrenirler.Ancak günümüzde çocukların hareket kabiliyetlerini geliştirebilecekleri alanlar gün geçtikçe sınırlanmaktadır.Hareket eğitimi veren spor okulları çocuklar için güven içerisinde hareket edebilecekleri ortamlardan biridir.
Hareket,vücudun bir bölümündeki gözle görülür değişim pozisyonu, vücudun konum değiştirmesidir.Başka bir değişle hareket,bir kişiye ya da belirli bir noktaya göre yer değiştirmek olarak tanımlanabilir. Bir çocuk herhangi bir yere hareket etmek istediğinde,çocuğun hareketi başarması için birçok yol vardır.Burada önemli olan çocuğa doğru davranışı göstermek değil,onun farklı hareket yollarını algılamasını sağlamaktır.
Hareket Eğitimi; Uygulama,oyun ve spor kullanımlarını ve bunların anlamlarını araştırmaya, bunların birbirlerine veya gruplara olan etkilerini anlamaya çalışan akademik bir disiplindir.Çocuğun paylaşmayı, duygularını ifade etmeyi, kişisel amaçlar belirlemeyi ve özgürce hareket etmeyi öğrenmesi için fırsatlar yaratır.Başka bir değişle, günlük yaşama değer veren ve yaşamla bütünleşen fiziksel etkinliğe odaklanan aktif bir yaşamı anlatır.
Hareket eğitimi, hareketin keşfedilmesi ve üretilmesi olarak tanımlanır.Etkili ve elverişli hareket etmek için bilişsel becerilerin gelişmesine yönelik oyunlar öğrenmede önemli bir yere sahiptir.Hareket eğitiminin bilinçli bir şekilde uygulanması motor becerilerin öğrenilmesine yardımcı olur.Bu bilgiler ışığında çocuklar etkili ve farklı çevresel durumlarda nasıl hareket edebileceklerini ve tepkilerini nasıl kullanabileceklerini öğrenirler.Çeşitli hareket etkinliklerini içeren iyi bir hareket eğitimi programı,çocukların tüm gelişiminde hayati bir önem taşır.Bu yaşlarda oyun şeklinde basit koşular ve atlayışlar yapan çocuk, bunu yavaş yavaş bir plan dahilinde geliştirerek, aynı yaşlardaki daha önce hiç hareket eğitimi almamış bir çocuktan daha ileri seviyede olacaktır.Böylece çocuk, bir şeyi algılarken kendi ihtiyaçlarınında farkına varacaktır. Algısal yetenekler öğrenilebilen yeteneklerdir. Hareket etmek için algılamak, algılamak için de hareket etmek ve yer değiştirmek gerekir. Algısal bilgilerle harekete ilişkin bilgilerin uyumu çocukta uzaysal algının gelişimi için gereklidir. Bu nedenle, hareket eğitimi içerisinde verilecek etkinlik çeşitliliği, çocuğun bilişsel becerilerinin gelişimi üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Hareket etmeyi ögrenebilmek için serbestçe hareket etmek ve önce kendi alanını, sonra diğer hareket alanını tanımak zorundadır. Hareket alanını etkili olarak kullanabilen çocuk, tüm yönlerde ve düzeylerde (yüksek-orta-düşük) lokomotor, non-lokomotor, manipülatif ve dende gibi hareket çeşitlerinin geliştirilmesine yönelik olarak hazırlanan programlar çocukların hareketlerini ve hareket verimliliğini arttıracaktır.

İlker KARABACAK
Çocuk Futbol Antrenörü

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FUTBOLDA TEMEL TEKNİKLER - 1

Futbolda teknikler iki başlık altında incelenebilir: A-Topsuz Yapılan Teknikler B-Topla beraber yapılan Teknikler TOPLA YAPILAN TEKNİKLER Topa vuruş Teknikleri Top Kontrol Teknikleri Dripling Teknikleri Aldatma Teknikleri Markaj Teknikleri Taç Atış Teknikleri Kaleci Teknikleri TOPSUZ YAPILAN TEKNİKLER Koşma Sıçrama Vücutla Sıkıştırma Yön Değiştirme            A- Topsuz Olarak Yapılan Teknikler:             Koşma:          Futbol oyununda koşma diğer yapılan hareketler içinde en önemlisidir. Oyuncu topla ya da topsuz olarak koşabilir. Eğer topla beraber mesafe katediyorsa buna dripling adı verilir. Topsuz olarak katedilen bir mesafe varsa adı topsuz koşudur. Oyuncuların koşarken ayaklarının yere sağlam basması gerektiği sözü futbol çevresinde sıkça söylenen bir sözdür. Futbolcular oyun alanında vücut ağırlıklarını her iki ayağ...

6-7-8 Yaş Futbola Özgü Temel Hareket Eğitimi

  TEMEL FUTBOL HAREKET EĞİTİMİ 1. Amaç 2. Kapsam 3. Anahtar Faktörler 4. Bölümler 5. Antrenman Planlaması 6. Yaş Gelişim Özellikleri 7. Hareket Eğitiminde Beceri Temaları 1.  AMAÇ:   Futbol eğitim çalışmalar öncesi temel hareket temaları baz alınarak tasarlanan bu eğitim, çocukların  kazanacağı faydaları başarılı bir şekilde futbola aktarmaları amaçlanmaktadır. 2. KAPSAM:   6-7-8 Yaş gurubunu kapsamaktadır. 3. ANAHTAR FAKTÖRLER:   Çalışmalar 7 ana faktör üzerinde yapılmaktadır. İçerisinde coşku barındıran, çocukların ilgisini çekebilecek düzeyde çalışmalar, Canlandırması kolay egzersizler, Çalışma öncesi ön bilgi ve çalışma sonrası geri bildirim alınması, ''Eğlenmeden Öğrenilmez'' felsefesine göre yaratıcılığın ön planda tutlması, Basit ve anlaşılır olma, Her çalışmanın farklı şekilde kurgulanması, Bulması ve Kullanılması kolay eğitim materyallerinin kullanılması.   4. BÖLÜMLER:      Temel hareket eğitim...

FABRİKAFUTBOL (U12) YILLIK ANTRENMAN PLANI VE ANTRENMAN PRENSİPLERİ