Ana içeriğe atla

Çocuk, Yetişkinlerin Küçük Kopyası Değildir.

İnsanlar doğar, büyür ve yetişkin olur...
Bu süreçler karmaşasında ne yaşandığı kimi zaman insanoğlunun bilinç altında kalan sırları haricinde hatırlanmaz.Hatırlanmamakla birlikte izlerini bir ömür boyu yaşarız.Aile,toplum ve yaşadığı çevre ile birlikte kişiliğin temel taşları genetik şifreler ile birlikte gelişir ve kişilik denen olgu kendiliğinden oluşur.Bu anlatılan tüm olgular ruhsal ve psikolojik olgulardır.Bedensel olgular; aile ile başlayan ve hayatın gereksinimleri ile ilgili çok çeşitli hareketsel demetler bütünü içinde kendini gösterir.Anne baba ile başlayan ve zaman geçtikçe sosyal alanların artması sonucu çokça çeşitlenen hareket gereksinimi, bebek yaştan itibaren canlı olarak hayatta var olma isteği ile birlikte taklit etme yeteneğini ön plana çıkarır.İlk etapta taklit edilen ebeveynlerdir.Yukarida bahsi edilen sosyal çevre çeşitlenmesi neticesinde taklit yeteneği doruk noktasında olan çocuklar için dipsiz bir kuyu niteliğindedir.Bu durum çok faydalı bir durum gibi görünsede,yararlarından çok zararlarının daha fazla olduğu da bilimsel bir gerçektir.
Günümüzde teknoloji esiri bir toplum olmamız,oyun ve rekreasyon alanların da kısıtlanması sonucunda
çocukluğun gereği olan hareket ve motor becerilerinin tam olarak gelişmeden ileri kuşaklara ; sağlıksız,hareketten yoksun, karar verme becerisi düşük, üç boyutlu düşünemeyen ve dolayısı ile de tam donanımlı olmayan bireylerin ortaya çıkmasına sebep olmaktadır.
Çocuk denen mucizenin hayata neler katacağı alacağı eğitimle ilgili olması alacağı eğitiminde kalitesininde önemini artırmaktadır.Her ebeveyn çocuğunun kaliteli eğitim almasını ister.Bu kalite; Ekonomik,sosyal ve kişisel değerlerle doğru orantılıdır.Salt yüksek maliyetli bir eğitimin de kaliteli olacağı doğru da değildir.Çocuğun alacağı eğitim ilk zamanlar ailenin insiyatifinde olmaktadır.Bu durum aslında çocuk için daha da önemlidir.Temel 0-6 yaş aralığında oluşturularak inşa edilir.Bu yaşlarda edinilecek beceriler ve kazanımlar atılan temel olarak sağlam bir yapı oluşturur.
Uzun vadeli sporcu gelişimi (UVSG) felsefesinde çocuğun hangi spor dalında ilerleyebileceğinden önce antrenman için oyun prensibi ile çocuk yaş gruplarına göre tasarlanmış ve planlanmış, motor gelişimlerini bilimsel olarak çocuğun ihtiyaçları (ruhsal ve bedensel) doğrultusunda ve oyun formatında çocuğa vermektir.Oyunlarla eğlenen çocuk,eğlenirken de temel hareket becerilerinin yanı sıra grup çalışmalarıyla toplumda fert olmayı, grup içinde paylaşmayı, arkadaşlığı ve en önemlisi yanlız olmadığının farkına varacaktır.
Verilecek eğitimin bir program doğrultusunda ve ehil kişiler tarafından verilecek olması UVSG nin ön koşuludur.Bu koşullar doğrultusunda çocuğun alacağı eğitim ticari amaçlar doğrultusunda oluşturulmuş kuruluşlarda değil, gençlik ve spor klüplerinin Çocuk gelişimi ile ilgili
departmanlarında olmalıdır.

İlker KARABACAK
Çocuk Futbol Antrenörü

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FUTBOLDA TEMEL TEKNİKLER - 1

Futbolda teknikler iki başlık altında incelenebilir: A-Topsuz Yapılan Teknikler B-Topla beraber yapılan Teknikler TOPLA YAPILAN TEKNİKLER Topa vuruş Teknikleri Top Kontrol Teknikleri Dripling Teknikleri Aldatma Teknikleri Markaj Teknikleri Taç Atış Teknikleri Kaleci Teknikleri TOPSUZ YAPILAN TEKNİKLER Koşma Sıçrama Vücutla Sıkıştırma Yön Değiştirme            A- Topsuz Olarak Yapılan Teknikler:             Koşma:          Futbol oyununda koşma diğer yapılan hareketler içinde en önemlisidir. Oyuncu topla ya da topsuz olarak koşabilir. Eğer topla beraber mesafe katediyorsa buna dripling adı verilir. Topsuz olarak katedilen bir mesafe varsa adı topsuz koşudur. Oyuncuların koşarken ayaklarının yere sağlam basması gerektiği sözü futbol çevresinde sıkça söylenen bir sözdür. Futbolcular oyun alanında vücut ağırlıklarını her iki ayağ...

6-7-8 Yaş Futbola Özgü Temel Hareket Eğitimi

  TEMEL FUTBOL HAREKET EĞİTİMİ 1. Amaç 2. Kapsam 3. Anahtar Faktörler 4. Bölümler 5. Antrenman Planlaması 6. Yaş Gelişim Özellikleri 7. Hareket Eğitiminde Beceri Temaları 1.  AMAÇ:   Futbol eğitim çalışmalar öncesi temel hareket temaları baz alınarak tasarlanan bu eğitim, çocukların  kazanacağı faydaları başarılı bir şekilde futbola aktarmaları amaçlanmaktadır. 2. KAPSAM:   6-7-8 Yaş gurubunu kapsamaktadır. 3. ANAHTAR FAKTÖRLER:   Çalışmalar 7 ana faktör üzerinde yapılmaktadır. İçerisinde coşku barındıran, çocukların ilgisini çekebilecek düzeyde çalışmalar, Canlandırması kolay egzersizler, Çalışma öncesi ön bilgi ve çalışma sonrası geri bildirim alınması, ''Eğlenmeden Öğrenilmez'' felsefesine göre yaratıcılığın ön planda tutlması, Basit ve anlaşılır olma, Her çalışmanın farklı şekilde kurgulanması, Bulması ve Kullanılması kolay eğitim materyallerinin kullanılması.   4. BÖLÜMLER:      Temel hareket eğitim...

FABRİKAFUTBOL (U12) YILLIK ANTRENMAN PLANI VE ANTRENMAN PRENSİPLERİ